God morgon!

Flisan fick några nya leksaker igår. Hennes första här hos oss. Vad jag vet så har hon inte haft så många leksaker tidigare.

När någon kommer in genom ytterdörren, det kan vara någon av oss eller någon annan som kommer för att hälsa på, så springer genast Flisan för att hämta något att bära. Det kan vara hennes tuggben, det kan vara badrumsmattan (den låg närmast vid tillfället), men oftast är det min toffla. Hon har gjort min toffla till sin typ snuttefilt. Ibland när hon är hemma själv så ser jag hur tofflan ligger i hennes säng, då har hon legat och myst med den. Igår köpte jag ett... ja vet inte vad det heter, men tygben? Hon verkade tycka om den först och såg lite mallig ut, men vi får se om den kan utkonkurrera tofflan.


Hon fick också en boll som man ska gömma godis i. Hon var lite fundersam först, tittade på mig och undrade var godiset kom ifrån. Jag visade henne några gånger och till slut så började hon ana att godiset fanns i bollen. Vid ett tillfälle så åkte bollen in under tv-bänken, vilken är väldigt lätt för henne att krypa in under då den sitter ganska högt upp. Hon gick för att hämta bollen men glömde att ducka så hon gick in med huvudet rakt i bänken. Det såg ganska kul ut, hon visste först inte hur hon skulle få ut bollen. Men även det gick. Och till slut så ramlade det ut godis ur bollen när hon pysslade med den.


Min lilla gumma, det tar ett tag men till slut fattar hon. Dessutom får jag numera borsta hennes tänder! Vi gör framsteg varje dag.

Kommentarer
Postat av: Diana

Kul för henne med lite hjärnstimulans! Där det dessutom kommer belöningar ur lite då och då. :)

Klart djuren ska ha lite leksaker! Vi får se om tuggbenet fungerar som substitut, men det kan ju vara så att hon gillar tofflan för att den luktar dig. :)

2012-03-07 @ 11:45:05
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Gun

Men ååååhh så söt bild. :D

Flisan är då för söt när hon tar en sko eller något annat vad som helst i munnen och rusar runt när hon blir glad. :)

2012-03-07 @ 15:43:30
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Frågan är om inte din toffla är och förblir favoriten. Det doftar ju MATTE! :) Va stolt över dig själv, du har faktisk lärt en åtta år gammal hund något som många inte klarar av att vänja en valp vid. Att borsta tänderna. Bra jobbat!! Min fd hund Madde brukade också hämta ett ben eller leksak när någon kom på besök. Jag har ofta undrat varför en del hundar gör så. Kanske de vill önska de som kommer välkommen i flocken med att visa upp hur "rik" man år? :D



Jag har också en sån boll. Efterhand kunde Mimi enkelt få ut all mat. Men jag kom på att låta henne ha den i andra rum. Då fastnar bollen i olika situationer och hon får klura ut hur hon kan få loss den. Men när den fastnade under sängen hjälpte jag till, där var det omöjligt för henne att få loss den.

2012-03-07 @ 16:43:11
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0