Dessutom är maten väldigt god

Idag är tredje dagen vi äter lchfmat här hemma. Det känns underbart faktiskt. Jag har ännu inte fått speciellt ont i huvudet som det sägs att man kan få i början. Men jag dricker ganska mycket vatten så det kanske är därför. Dessutom är jag redan nu av med lite av sötsuget. Inte helt, på kvällarna vill jag gärna ha något men då tar jag en ölkorv och så är det bra så. Så småningom kan jag nog skippa den där korven också. Dessutom är motivationen på topp, på en och en halv dag hade jag gått ner 1,5 kg. Haha det är stört ju. 1,5 kg på EN OCH EN HALV dag. Nåja, fattar ju att det inte kommer gå så snabbt hela tiden men ändå.

Nu ska jag äta omelett!
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vad roligt att det går så bra! Duktiga du :-)

2012-03-22 @ 10:14:10
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Jodå, liften var nog så hög på sina ställen. Bra att ha lite lugnande med sig... ;-)

2012-03-22 @ 11:51:40
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Svorskan

Vad roligt och så bra att det känns bra också! Första veckan går man ner extra mycket. När man äter kolhydrater samlar kroppen på sig mycket vätska och det är en del av det man märker av först. Men självklart går man ner i fettmängd också. Tydligen gör du rätt för annars hade du inte fått en så omedelbar effekt (det finns många fallgropar om man inte har pluggat på tillräckligt).

Sv: Veterinären verkar vara bra. Jag tror att vikten du nämner är perfekt för en liten cockerflicka. Om Mimi går upp till 12 kg är det okej för mig, men jag har det som gräns - inte över 12. Men hon är som sagt väldigt liten. // Låter som att Flisan är trygg med att vara själv hemma. Vad skönt. Mimi ligger i soffan eller sängen när jag inte är hemma (kan jag se sen), men hon sitter vid dörren när jag låser in mig. Det är nog som hon hör mig i trapphuset.

2012-03-22 @ 14:17:30
URL: http://svorskan.se
Postat av: Jompen

även att man går ned i vikt medans man äter GOD och FET mat ;)



det brukar vara pga sockret man får ont i huvudet tror jag. lite som koffeinbrist :)

2012-03-22 @ 20:28:01
URL: http://johannamoxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0