Mensdepp

Jag och Flisan har mensdepp här hemma. Hon löper, vilket innebär att hon matvägrar, hon lyssnar inte på mig eller på husse när vi är ute och går därav får hon bara ha koppel hela tiden, hon är otroligt kelsjuk och sitter jag i soffan så kommer hon och ställer sig med framtassarna på mitt bröst och ska vara så nära som möjligt. Börjar jag gosa med henne då så lägger hon undan svansen åt sidan och gud vet vad hon vill att jag ska göra. Om hon ligger på mage och jag kommer och börjar klappa henne så putar hon upp med rumpan. Hon är med andra ord ganska... sugen. När vi möter hundar ute (som hon vanligtvis struntar i) drar hon som tusan i kopplet och ska dit så fort det bara går, även till tikar. Väl där vänder hon rumpan åt dem och lägger undan svansen.

Hon är med andra ord ganska besvärlig just nu. Dessutom HAR hon det nog ganska jobbigt nu.

Jag då? Ja, jag löper jag med. Vilket innebär att alla jag känner kommer dö, jorden kommer gå under och dessutom har jag bara fula kläder.


Kommentarer
Postat av: Diana

Haha, tikar blir kåta när de löper och vi blir folkilskna. :) Hundar har det bättre, löpning bara två gånger om året dessutom!

2012-06-14 @ 11:41:00
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Gun

Hahaha, stackars er! Tycker synd om dig som ärvt min drama-pms. Du kanske skulle prova Famal balans eller nåt.

Skönt för oss att hon löper NU i alla fall, och inte när vi ska ha henne sen. :)

2012-06-14 @ 13:28:50
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Jobbiga tider med andra ord...

2012-06-15 @ 11:18:15
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Svorskan

Putar du också med rumpan? ;D Mimi hade det också riktigt jobbigt och hon var precis en sån där slampa som Flisan verkar vara. ;) Jag inbillar mig att de fjäskar för andra tikar samtidigt för att få barnvakt när den tid kommer. Har ingen aning om det är så, men min förra hund var likadan.

2012-06-17 @ 19:33:22
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0