Barn ska uppmuntras när de gör något bra, vi provar det!

Jag har precis, tack vare Egoinas mamma, tittat på Tyra & Bella show med Kissie som gäst. Jag antar att alla i den här världen vet vad jag pratar om? Om inte så kan ni gå in här och titta.

Jag känner att jag måste kommentera det här. Kissie menar att hon spelar en roll i sin blogg, vilket säkert är sant. Men hon kan inte vara särskilt smart i verkligheten, om hon tror att den rollen inte kommer spela någon betydelse för henne i framtiden. Jag tycker synd om henne. Jag tror, eller jag får känslan av, att hon började med "rollen" inledningsvis i bloggen för att locka till sig läsare. Hon märkte att det fungerade och fortsatte och sedan fanns det inget stopp. Och nu är hon fast. Även om hon skulle vilja tagga ned lite på den där rollen så kan hon inte, för då förlorar hon läsare. Vilket hon självklart inte vill.

Jaja, det är synd tycker jag. Hon är ung och förvirrad och allt hon vill är att synas. Och det gör hon på bekostnad av andra människor. Hoppas hon inser snart att hon kan synas på andra sätt. Bättre sätt. Så länge får vi komma ihåg att hon är ett barn.

Kommentarer
Postat av: Thakock

Jag tror faktiskt verkligen att hon är så i verkligheten med. Sättet hon svarade på frågorna så verkade hon ju inte mkt bättre. =/

2010-05-15 @ 13:54:07
URL: http://briadlover.blogg.se/
Postat av: Diana

Jag har inte sett showen men jag tror som du att mycket av hennes elakhet är hennes bloggimage. Så länge det bara handlar om att skriva så fungerar det, men när hon ska träffa media på olika sätt så går det åt skogen. Har hört att hon är väldigt blyg privat (men nog inte så snäll).

2010-05-15 @ 15:26:05
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Janne

Efter att ha läst om Kissie på ganska många bloggar nu (nej, jag tänker inte kolla på klippet) så kan jag bara hålla med. Man kan ju undra vart alla vuxna som ska vara hennes stöd är.



Föresten, ser jag rätt? Har du bytt ut din hemska rosa färg här mot en färg som är mer vänlig för ögonen? Bra! ;D

2010-05-15 @ 21:57:30
Postat av: Gun

Ja, det får vi komma ihåg. Och hoppas att hon växer till sig. Du är så klok, min dotter.:)

2010-05-15 @ 23:10:27
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Mudottern

Janne: Du borde se klippet! Men jag håller med dig... det är synd om henne.



Färgen ja, jag tänkte på dig när jag bytte :) Men jag är inte nöjd än. Några önskemål?

2010-05-16 @ 09:13:27
URL: http://mudotter.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Avatarerna var fredliga, när det inte fungerade så spöade de skiten ut människorna.

Och han som var handikappad fick fortsätta sitt liv som Avatar med ben istället.

Men filmen sög inte, den var ok och barn gillar säkert den!

2010-05-16 @ 09:26:50
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Em

Det gör ont i mamma-hjärtat när man ser henne. Sen säger hon i programmet väldigt tydligt att just där och då är hon Alexandra. Jag kunde inte låta bli att kolla in hennes blogg i går och där skriver hon typ "Hahaha, de fick KISSIE". Helt ärligt tror jag att hon i efterhand förstod att hennes beteende var under all kritik. Alternativt är det någon som har försökt förklara för henne. Tänk vad bra det hade varit för henne om hon verkligen markerade skillnaden, betett sig bra i programmet och sen kunde hon VERKLIGEN ha visat att det finns skillnad. Frågan är om det finns någon..



Vad som än har gjort henne till den hon är, så tycker jag synd om alla som står henne nära som blir sårade av hennes beteende. Och jag hoppas för hennes skull (även om hon inte tror att det är av det goda) att hennes blogg inte fortsätter vara Sveriges största. Hon får ju bara uppmuntran att fortsätta i samma spår.

2010-05-16 @ 09:29:31
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Jompen

jag har just suttit och kollat på det där..

enda gångerna hon är snäll är då de berömmer henne för någonting.

Minsta lilla fråga om hennes operationer och påhopp så blir hon helt crazy!



STACKARS människa!

2010-05-16 @ 10:05:28
URL: http://johannamoxell.blogg.se/
Postat av: Thakock

sv: Jo, det är sant. Man ska ju visa kärlek alla andra dagar med. =)

2010-05-16 @ 10:47:50
URL: http://briadlover.blogg.se/
Postat av: Janne

Hahaha, vad gullig du är!



Jag vet inte vad du ska ha för färg. Eftersom jag gillar mörka färger så skulle nog ändå inte mina tips passa dig. Vill du ha rosa ska du ha rosa. Jag bara skojar lite med er (även om jag inte gillar den färgen). :)

2010-05-16 @ 22:19:49
Postat av: Mudottern

Janne: Haha ja men jag vill inte ha rosa längre. Jag tröttnar snabbt. Och den här är för stark tycker jag... inte alls skön att titta på. Så det dyker nog upp något nytt snart ska du se :) Kanske lila, det borde du väl gilla? Värmlänning som du är!

2010-05-16 @ 22:31:07
URL: http://mudotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0