Vad tycker vi om smilegubbar?

Jag är så trött så trött. Börjar snart se prickar på skärmen. Det har varit en ganska intensiv dag. Men jag måste säga, hur härligt är det inte med den här solen? Nu börjar mina vårkänslor komma på riktigt. Har till och med tagit fram vårjackan. (Här vill jag göra en smilegubbe men det tar emot, varför tar det emot?) Jag och Flisan var ute i skogen länge idag och jag blev så varm så det kändes som ett träningspass efteråt. Det är härligt. Vem behöver ett gymkort när man har en hund liksom?

Sedan var då dags för veterinären. Jag vet inte vem som tyckte det var jobbigast, jag eller Flisan. Att se henne hållas fast och hållas ner på britsen samtidigt som hon tittar på mig med sina stora ögon. Det gör lite ont i mig måste jag säga. Kisset var bra, det var ingen urinvägsinfektion kvar. Hon mådde bra och livmodern är det ingen fara med. (Det var det jag var mest orolig för) Däremot har hon tandsten som måste tas bort och då behöver dem ge henne lugnande. Och i samma veva kommer de ta bort två knölar som hon har på ryggen. Vi fick höra att det "bara var två fettknölar" men det var tydligen inflammerade talgkötlar som kan växa och bli jättestora och besvärliga. Han berättade nån skräckhistoria om några som inte ville ta bort dem först men sedan kom in akut och de fick öppna upp huden runt hela halsen och plocka ut två tennisbollar. Så i april ska min lilla Flisan få lugnande och ta bort tandsten och knölar. Jag får lite ångest redan nu, men jag ska skärpa mig. Det är ju ingen fara men jag är lite rädd för det där lugnande. Men hellre det än större knölar och tandlossning.

Jaha ja. Nu vet ni hur Flisan mår. (smilegubbe....)

Nu ska jag sova tror jag. God natt!

Kommentarer
Postat av: Annica

Jag gillar inte heller smiley-gubbar i blogginlägg. I SMS, på facebook och i vissa mail går det bra annars är det päck!;) (i kommentarer går det också bra tydligen...)

Skönt att det gick bra med Flisan idag. Talgkörtlar är som de säger verkligen lika bra att ta bort innan de blir för stora och blir i vägen. Så är det ju himla bra att de tar tandstenen samtidigt ju! Det kommer nog gå bra ska du se men visst är det jobbigt, både för dig och Flisan!

2012-03-01 @ 22:50:39
URL: http://bliip.bloggplatsen.se
Postat av: Gun

Vårjacka? Är du galen? Själv börjar jag känna att jag inte längre fryser lika mycket i min lite tunnare dunjacka! ;)

Ibland är det bra med smileysar, för att förstärka eller förtydliga vad man menar, men det brukar ta emot för mig också för det mesta. Inte i kommentarer dock. Bara i inlägg.:)

Skönt att det gått bra för Flisan idag.

2012-03-01 @ 23:45:19
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Gun

Godmorgon lilla Mudotter. :D

2012-03-02 @ 09:30:19
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Jag förstår att du är oroligt, men det BRUKAR gå bra och värre hade det varit om du inte kollade upp henne. Glöm inte att DIN energi när du går till veterinären påverkar Flisan. Så försök att se det som att hon har TUR (och det har hon ju!) och inte att det är synd om henne. I djurvärlden finns inte det att tycka synd om, där accepterar man det som händer och så går de vidare.. (Jag tänkte den tankegången kanske kan hjälpa DIG och även hjälpa Flisan så hon inte blir osäker/rädd i onödan :)).



Lite samma sak är det när man köper en valp eller tar över en vuxen hund. Det är viktigt att inte utstråla energin att det är synd om hunden, då den inte förstår den energin och bli osäker/rädd eller nedstämd. Och igen - egentligen har ju hunden TUR. I varje fall när den kommer till omsorgsfulla människor som du helt klart är.



2012-03-02 @ 13:54:40
URL: http://svorskan.se
Postat av: Ama de casa

Det kommer säkert att gå jättebra för Flisan! Såna grejer är ju rutinsaker. Men jag förstår att det gör ont i hjärtat ändå.



Jag har haft två (tror jag?) smajlisar bland mina 2000 inlägg. Däremot gödslar jag med dom bland kommentarerna :-)

2012-03-02 @ 19:03:47
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0