En lastbilschaffis i sängen

Jag läste på Aftonbladet för ett par veckor sen att 1 av 4 svenskar blir extra trötta på våren. Jag tog genast åt mig. Nog för att man kan vara lite trött på morgonen, vill ju helst ligga kvar i sängen. Nu har det däremot gått för långt. Jag kan vara hur utvilad som helst, så går jag på stan i en timme och är sedan helt slut. Jag orkar ingenting. Jag får sådana "dippar" på dagarna då mina ben nästan inte bär mig.

Nu vill jag göra något åt det här. Funderar på att ta reda på vad som fattas i min kropp, kanske järn? Men var går man då? Vårdcentralen? Eller har ni några andra förslag på vad jag kan göra för att bli pigg. Och säg inte träna, för det gör jag redan när jag har tid. Typ.

I min säng just nu ligger det redan någon och snarkar. Så jag tänkte att jag skulle lägga mig där och överrösta. För jag snarkar tydligen som värsta lastbilschaffisen. Det är sexigt det.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Gun

Kan du inte prova med blutsaft eller nåt? Inte kul att vara trött. Jag är pigg! Det hjälper att vila i tre månader!:) Godnatt!

2010-03-23 @ 22:45:30
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag tycker det verkar som du får blodsockerras, om du känner dig så där som en vissen sparris när det gått ett tag på dagen och du vet med dig att det gått mer än 3-4 timmar sen du åt så kan det ju vara därför. Ta inga snabba kolhydrater bara, då rasar du ännu mer efter ett tag, en näve mandlar eller en frukt funkar bra. Om det är brist på järn så finns det bra receptfria preparat. drick inte för mycket te det "äter" järn.

2010-03-23 @ 23:27:03
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Janne

Ja, du borde ju enkelt kunna få reda på alla dina värden på vårdcentralen. Det kanske är järnbrist. Är det inte ganska vanligt att kvinnor har det?



Godmorgon! :D

2010-03-24 @ 05:57:35
Postat av: Mudottern

Janne: Ja det är nog ganska vanligt, ska prova med det. Ska prova med chi san också, det ska väl vara bra har jag hört?



Godmorgon, ha en bra dag!

2010-03-24 @ 06:35:00
URL: http://mudotter.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Det låter ju inte bra. Det är nog läge för vårdcentralen, testerna visar ju oftast var problemet ligger.

Hoppas du piggar till dig!

2010-03-24 @ 12:13:15
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0